خانواده مهربان - khanevadeh-man

آقایان ظرف بشورید

۰
266

 

💜 آقایان! ظرف بشورید

باور کنید خیلی در زندگی مشترک‌تان تأثیر مثبت دارد. اما اگر شُستید و در حال شستن، با خود نجوا کردید که «چرا؟ برای چی من بشورم؟!» نمی‌خواهد بشورید. بروید بیشتر کتاب بخوانید و بیشتر فکر کنید که چرا چنین حسی داشتید و چنین فکری کردید؟!

اما اگر با وجدان راحت و با لذت شُستید، بدانید و آگاه باشید که شما در زندگی، همسر موفقی خواهید بود. (داخل پرانتز عرض کنم: شستن ظروف، مخصوصاً با دست (نه با ماشین ظرفشویی)، آرامش خوبی می‌دهد.)

لازم می‌دانم نکاتی را عرض کنم:

اول: آشغال‌های داخل سینک را، بدون اینکه آب آنها جایی چکّه کند، به سطل زباله منتقل کنید. (متأسفانه بعضی آقایان جوری کار می‌کنند که خانم‌ها می‌گویند: میشه به آقایان نگویید ظرف بشورند؟! جوری کار و همکاری کنید که خانم‌هایتان از شما ناامید نشوند.) خوب، آشغال‌ها منتقل شد.

دوم: اول ظرف‌های کوچک و پس از آن، ظرف‌های بزرگ را بشویید. قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را خوب بررسی کنید؛ چون بیشتر چرب هستند. شاید نیاز باشد دوبار بشویید. ظرف‌ها را مجدداً نگاه کنید که کثیف و چرب نباشند.

سوم: بعد از شستن ظرف‌ها، زحمت خود را با کثیف‌گذاشتن سینک هدر ندهید. با سیم ظرف‌شویی به‌راحتی رو و توی سینک را سیم بکشید و بعد از آب‌کشی، سینک را با دستمال آشپزخانه خشک کنید.

چهارم: سعی کنید در موقع شستن ظرف‌ها، خودتان و کابینت‌ها و زمین را خیس نکنید.

خوب، احتمال زیاد در حین ظرف‌شستن و یا بعد از آن، همسرتان مکرّر از شما تشکر خواهد کرد. (مورد داشتیم گفته: من فقط مطرح کردم که بشورم، چقدر ازم تشکر کرد!)

از خانم‌هایی که این متن را خواندند، تقاضا داریم آن را برای همسران خود نفرستند و یا زیر این پست، تگ نکنند بلکه از خواهرشوهرها انتظار داریم برای برادرانشان، و از دختران برای پدرانشان و خواهرزاده‌ها برای دایی‌شان بفرستند. (مادرشوهرها و مادرزن‌ها احترام‌شان واجب است. هرکاری خواستید، می‌توانید بکنید.) چون اگر بخواهید شوهرتان را این‌گونه به این امور متوجه کنید، برای شما سود و لذتی نخواهد داشت. حتی شاید ناراحتی هم به همراه داشته باشد. خانم‌ها می‌توانند همسرانشان را با ارسال مطالب دیگر، با پیج ما آشنا کنند.

خوب مردهای عزیز، این مطالب را جدی بگیرید. شاید بگویید ما که ماشین ظرف‌شویی داریم، چه‌کار کنیم؟ می‌دانید که باید ظروف را تمیز کنید و بعد، در ماشین ظرف‌شویی بگذارید. پس بهانه نیاورید. همیشه ظرف‌هایی هست که بالاخره باید با دست شست.

.

📝نویسنده : حجت‌الاسلام سید صالح پورمند

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست