خانواده مهربان - khanevadeh-man

افکار افسانه‌ای

۰
293

 

💙 افکار افسانه‌ای

🌸 هروقت بیرون از خونه یا تو مغازه می‌بینمش، طوری وانمود می‌کنه انگار منو نمی‌شناسه! نمی‌دونم واقعاً نمی‌شناسه یا این‌طور تظاهر می‌کنه که نمی‌شناسه! چند دفعه‌ای همدیگه رو تو خیابون دیدیم، هردوتامون سرمون رو از خجالت انداختیم پایین و به همدیگه حتی سلامم نکردیم! چند بار رفتم مغازش و همین رفتارشو باز تکرار کرد و طوری برخورد کرد انگار نمی‌شناسه. از بچگی خانواده هامون با هم رفت‌وآمد داشتن.

🌸 از بچگی بهش علاقه داشتم، تو این چند سال اخیر خیلی علاقم بیشتر شده! نمی‌دونم اونم نسبت بهم این حسو داره یا نه؟ چون رفت‌وآمد خانوادگی داریم، با داداشم دوسته و از طریق حرف‌های داداشم می‌شناسمش و هر روز بیشتر بهش علاقه پیدا می‌کنم. این علاقه از بچگی تا الان که دیگه بیست سالمه، هنوز هست و هر روز داره بیشتر میشه! فکر نکنم مشکلی داشته باشم، از جهت زیبایی و اعتقادات موردی ندارم و الحمدلله زیبا هستم.

🌸 هر دفعه که با خانوادشون تو جمع می‌نشینم ازم خیلی تعریف می‌کنن! البته خودشم پسر مؤمن و خوبیه! همین علاقم باعث شده خواستگارامو رد کنم و پدر مادرمم این مسأله رو می‌دونن، یه بار بحثی پیش اومده مادرم به خانواده دوست بابام گفته بود: دخترمون خواستگار داره، گفته بودن: عجله نکنید، هنوز زوده. خلاصه کلی تلاش کرده بودن مادرمو منصرف کنن تا من ازدواج نکنم!

🌸 الان خیلی داغونم و دارم نابود میشم چون هیچ کاری از دستم برنمیاد! از طرفی دلم می‌خواد با هم ارتباط داشته باشیم که بتونم حرف دلمو بهش بزنم که بیاد خواستگاریم ولی هر دوتا خانواده سنتی هستن و مطمئنم که اجازه چنین کاری نمیدن. علائم رفتاری و ذهنی دختر نشون میده دچار «افکار افسانه‌ای» شده! تو ذهن خودش عاشق پسره شده، کلی بهش وابسته شده و الان منتظره که بیاد خواستگاریش. هر رفتاری از پسر و خونواده پسر رو مطابق افکار «احساسی» خودش تفسیر می‌کنه!

🌸 این نوع احساس و افکار نشون دهنده اینه که دختر هنوز از جهت شخصیتی رشد کافی رو نداشته! چون این افکار با این خصوصیات بیشتر تو دوره نوجوانی به چشم می‌خوره! اما وقتی تمام علائم رفتاری پسر و خانوادش رو بررسی می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که خانواده پسر دلشون می‌خواد این دختر عروس خانوادشون بشه! خصوصاً اینکه معتقده سنتی هم هستن و این مورد رو که آشناست به پسرشون معرفی کردن ولی پسر به هر دلیلی این دخترو نمی‌خواد! خلاصه این انتخاب خانواده رو نپسندیده! به‌خاطر همین خانواده پسر سعی می‌کنن دختر رو به هر صورتی نگه دارن ولی پسر بازم بی‌اعتنایی می‌کنه!

🌸 بهترین کار تو این حالت اینه که از واسط امین استفاده کنن! یعنی از یکی بخوان که با خانواده پسر صحبت کنه! تکلیف دختر مشخص بشه که نخواد به‌خاطر پسره همه خواستگارا رو رد کنه! اگه واسط امین نیست یا اصلاً ممکنه خانواده پسر متوجه بشن که خانواده دختر این واسطو فرستادن، خود دختر می‌تونه تو یه نامه‌ای واسه پسر این‌طور بنویسه: «از رفتارهاتون متوجه نشانه‌ها و نکاتی شدم که مطابق معیارهام واسه تشکیل زندگیه. این مسأله فکرمو مشغول کرده، نمی‌خوام که بی‌جهت فکرم درگیر این مسأله باشه. خواهشمندم که بدون هر ملاحظه‌ای بفرمایید مایل هستید تناسب با معیارهاتون رو بررسی کنید؟» اگه از این دو روش استفاده بکنه، هم عزت دختر و خانوادش حفظ شده هم تکلیفشون روشن میشه!

📝 نویسنده: حجت ‌الاسلام محمد عمرانی
#استاد_همسرداری_شوید
#برای_خانواده

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست